Meeeeen jag blir tokig

Hur svårt kan det vara att göra sitt jobb och göra det rätt? Jag blir precis nipprig av att försöka få till mitt liv som det ska vara när jag måste förlita mig på andra. Otaliga gånger blir saker fel och det är rätt och slätt för att människor inte tar sitt jobb på allvar, det måste det vara. Kan inte finnas fler alternativ. Detta gäller tyvärr inte en arbetskategori heller utan det är alltför många.

Svårast är det väl ändå med kontakten med vården. Hur många gånger har jag inte suttit och väntat på en tid, bara för att ett par veckor senare ringa och höra hur det går, få vet att nä jag är inte ens uppsatt på en tid, nåt måste ha blivit fel. IGEN. AAAAAAARGH. Detta har hänt mången gång och jag blir snart rasande.

Likadant händer överallt. En enkel sak som att en affär säger ja vi kontaktar dig när varan har kommit in och du kan hämta den, tror ni att någon ringer? Nehe då man får ringa själv som en annan blå för att få svar och få veta att ja men den saken har ju legat här länge har ingen ringt dig? Meeeeeeeeeeen.
Eller nä en sån order har inte vi från dig. GAAAAH.

Mitt budskap till alla som jobbar med människor vare sig det är i vården eller med tjänster av annat slag är. Lyssna ordentligt, skriv ner om du måste, gör det du ska NÄR du ska göra det, lova inte utan att genomföra!

Hör upp. GÖR OM GÖR RÄTT.




Kommentarer
Postat av: Mad

Åh, så väl jag känner igen det där, speciellt när det gäller vården! "Jaha, ska du hit på en livsviktig undersökning/operation som din läkare sa behövdes omgående? Jaha, vi verkar ha tappat bort dig, kan du ringa igen om två månader?" GAAAAAH!! Hoppas du lyckas få vett i dem du har kontakt med. Kramisar i mängd!

2010-02-22 @ 23:36:56
URL: http://vendeltid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0