Våga öppna truten

Världen är allt bra liten har man konstaterat förr och idag insåg jag det igen. Jag var in på lindex en sväng för att kolla lite kläder medans mannen var på sina ärenden.
Råkade muttra något om att det är surt att kläderna inte finns i storlek och hörde gensvar av en annan kvinna som också tittade på kläder.
Jag är ju som jag är så jag började prata med henne och det blev en lång diskussion om kläder och passform och så vidare. På nåt sätt kom vi in på våra män och vad dom gjorde. Hennes kör lastbil och min reparerar bilar och truckar. Haha ja se dessa karlar och deras bilar tyckte vi.
Till slut kom mannen min och undra vad jag pyssla med.
Presenterade kvinnan jag pratade med och mannen kom med i diskussionen. Vi frågade vart dom bodde och när mannen sa att han känner till många i de trakterna så undrade han vidare vad hennes karl heter.
OCH DÅ visar det sig att hennes karl är min karls gamla polare som han inte hört av på ett par år. LITEN VÄRLD. Vi bytte såklart telenr hon och jag och mannen ska ta polarens nr och höra av sig till honom. Ja vad säger man. Det är inte alltid så dumt att prata med folk man inte känner. Främlingen bredvid dig kanske har något roligt att berätta. Våga öppna truten!




Kommentarer
Postat av: Mad

Haha, vad roligt!! :D Ja, det är bra om man vågar prata med folk. Det sägs ju att "främlingar är vänner du ännu inte känner. :) Kram o ha det gott i solen.

2010-06-27 @ 15:35:18
URL: http://vendeltid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0