Hotellhelg

Helgen som gick spenderade vi på hotell faktiskt. Det var present nr 2 av min man för firande av 30årsdagen. Vi åkte tidigt på lördagen och gick på stan och shoppade i jkpg. En aktivitet som mannen min vet att jag älskar, hehe. Sen styrde vi kosan mot mullsjö och björkhaga hotell.
Väl där checkade vi in och relaxade på rummet. Delade på en liten flaska rödvin och bara tog det lugnt ett tag. Sen var det dags för 3 rätters middag och vilken underbar middag det var. Fantastisk mat måste jag säga. Till maten tog vi varsitt glas rödvin till. Ska det firas så ska det.

Brukar inte blogga om mat direkt men 30årsmiddagen känns extra festlig så här kommer den. Voila! (Va lite mörkt i matsalen så jag fick mixtra lite med ljuset och mättnaden på bilderna)

Förrätt: Räk- & kräftsallad med ängsyradressing





Huvudrätt: Helstekt kalventrecoté med pernodsås & råstekt purjolökspotatis





Efterrätt: Smultronpannacotta med marinerade skogsbär


Kommentarer
Postat av: B2B

Får man fråga hur pernodsåsen smakade? Lät spännande :-)

Mmmmm pannacotta.... Är nog bland de första sakerna jag ska mumsa när kilona är väck ;-)

2011-03-03 @ 14:17:47
URL: http://fruwestrup.blogg.se/
Postat av: erica

pernodsåsen smakade mums. pernod är någon sorts sprit tydligen men jag kände ingen spritsmak. Smakade bara krämigt och gott men kan inte alls säga vad det påminde om i smaken. Gott helt enkelt.

2011-03-03 @ 14:44:38
Postat av: B2B

Japp, Pernod e en sprit kusina, smakar lakrits, typ :-) Med andra ord; urk haha

Fast sås på det låter spännande :-D

2011-03-03 @ 16:54:27
URL: http://fruwestrup.blogg.se/
Postat av: erica

kände faktiskt ingen lakrits smak så det måste varit väldigt lite sprit i då med andra ord ;-) eller så var det rödvinet i glaset som dolde spritsmaken haha ;-)

2011-03-03 @ 18:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0