Helsinki och födelsedagsfirande

Har helt glömt bort att blogga på ett bra tag nu men här kommer lite nytt. Den 12 var vi som sagt på vår efterlängtade helsingforskryssning med silja line. Resan började bra med en lugn och skön bussresa upp till stockholm. På vägen dit fick alla passagerare en dagstidning. Det är de små sakerna som gör det. Båten var fantastisk. Finns så mycket att göra och se så man har garanterat inte tråkigt där.

Första kvällen ombord blev det shopping på taxfree och smörgårsbord. Hade på mig mina nya kläder och stövlar så humöret och utseendet var på topp!

Måndag morgon gick vi av i helsinki för att springa runt i alla fina märkesbutiker. Väl där köpte min gulliga make Hurra muggen ur serien med muminmuggar i alla hjärtans dag present åt mig. Den är limited så den var redan slut i sverige.

Vi åt lunch på en mysig restaurang och strosade runt för att tillslut ta spårvagnen tillbaka till båten. Det var Iiiiisande kallt utmed havet så vi hade ingen större lust att gå hela vägen tillbaka. Självklart hann vi med ett besök på stockman så maken fick sitt efterlängtade finska godis.

Även denna kväll blev det fin middag och ytterligare lite shopping. Maken fick sig en ny skjorta i hjärtans present, ja vi firade det en dag tidigare iochmed att vi skulle sitta på bussen hem på självaste alla hjärtans dag.

Samma vecka blev det kalas för MIG :) Fyllde år på söndagen så då kom nästan hela familjen och fikade och hade med sig fina presenter. Syster mi med make och dotter var redan hos oss, dom kom på fredagen och stannade hela helgen :)

Mycket som hänt sen sist med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0