Receptet på en god eftermiddag

Idag har det varit sådär grått och trist ute igen. Hade hoppats på sol så man kunde ut och fota hösten litegrann men men vädret kan ingen rå på.

Istället spenderade jag eftermiddag med att ta en dusch och krypa upp iförd badrock och med en stor kopp the i tvsoffan.
Precis när jag satte mig ner började sällskapsresan på tv. Härligt! En riktigt gammal klassiker som dessutom handlar om en resa till Gran Canaria :) Satt och drömde mig bort till vår resa medans filmen rullade på.

Lagom till att filmen var slut var det snart daxs för mannen att komma hem från jobbet.
Vi käkade middag tillsammans som alltid och sen for han snart ut genom dörren igen för att åka på ärende till hans pappa på landet.
Då fick jag ett ryck, tog på mig massa kläder,jacka, halsduk och mina skullcandy.
Mp3 laddad med bra musik och sen bar det ut på höstpromenad.

Vilket härligt väder det blev till kvällningen. Solen sken och det nöp i kinderna av blåsten.
Nu är jag precis hemkommen igen. Känner mig mycket piggare än tidigare på dagen.

Underbar eftermiddag om jag får säga det själv :)






Kommentarer
Postat av: Carro

Wow, vad duktig du är som kommer ut! Härligt! :-)

Och superfin höstbild. Igen!

Är det du som har tagit bilderna själv?

2010-09-27 @ 22:03:10
URL: http://lattemammansvardag.blogspot.com
Postat av: erica

carro, skönt att vara ute när det är fint väder :) nej har inte tagit höstbilderna själv men hade gärna velat vara den som tog dem, fina bilder :)

2010-09-28 @ 07:28:12
Postat av: magdalena

Lät nice! Ett hett tips för att få ännu finare bilder är att fixa dem i fotoshop efteråt :-) Denna bild är säkerligen också fotoshopad, ser ut som de har förstärkt färgerna i efterhand bland annat ;-)

fin bild!

kram kusina witamina <3

2010-10-06 @ 07:48:33
Postat av: erica

nämen kusina, va roligt att du tittar in :) ja det går att göra mycket roligt med bilderna i efterhand också men jag vill eftersträva att ta en så bra bild från början som möjligt. det är det som är expertis. hoppas man blir så duktig bara :)

2010-10-06 @ 21:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0