Alan jackson konsert

Alan jackson konsert i eskilstuna 10 augusti 2011

Hela dagen igår i eskilstuna vräkte regnet ner. När vi skulle ställa oss för publikinsläpp var det som värst. Men va gör väl det när man väntar på något roligt. Visst vi var blöta upp till knäna, överkroppen var skyddad tack och lov med paraply och regnponcho.

Regnet slutade dock att ösa när förbanden började spela. Nog för att man inte torkade på hela kvällen och hela konsertområdet var en lerpöl men men.

Nåja konserten. Det svenska förbandet var som förväntat, inte alls i min smak men däremot de från usa, joey och rory var över förväntan. Riktigt hyffsat bra.

Sen kom stjärnan själv och kvällen kunde börja. Man njuter varje sekund av alan jacksons underbara stämma och musik. Så sjukt bra är han. Körde alla gamla goingar av hans stora låtregister. Me löv.

Plektrum hade han även med sig denna gång och jag hoppades att jag skulle få med mig ett hem. Vi satt ju på rad 3 så chanserna var inte helt emot mig. Vi försökte springa efter dom när han kastade ut dem i publiken men utan framgång. Sen hände det. Ett av plektrumen landade i mitt knä, på min kjol. LYCKAN var total :) YES!!!

Hattar och tshirtar blev det visst med oss hem också. Hade inte så långt till vår sovplats då vi bokat hotell i eskilstuna. Väldigt skönt att bara ha ca 10 minuter till en sovplats.

Idag har vi styrt kosan mot kolmården och safari. Har aldrig varit där förr som sagt så det var riktigt kul.

Undra just om alan kommer tillbaka till sverige fler gånger? Isåfall är vi där. Det går inte att missa en så stor händelse av artisten som spelas mest i vårt hem.

HAPPY!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0