Pang Pang Lucky Luke

Idag har vi varit och besökt High Chaparall 
Vet inte när jag har varit där sist. Det måste varit som barn för jag minns inte mycket utav av det. Kan det vara mellan 15-20 år sedan? Nåt sånt lutar det åt.

Min snälla bror hade ordnat fribiljetter så det var bara att glida före i kön och in i westernstaden.
Vi åkte såklart ångloket och var med om rånet. Det är ett absolut måste när man är på chaparall tycker jag hihi.

Sen strax efter det var det western show. Hej och hå tänt var det här. Fy sjuttan vad det smäller om den showen. Det är explosioner, pistolskott och krutrök så det gör ont i öronen minsann.
Men men det är också ett sånt där måste som sagt. Lucky luke showen hade visst varit innan vi kom så den missade vi tyvärr.

Affärerna var också tvunget att besöka. Helst allihopa. Jag fick ett habegär inne på prylaffären och var tvungen att köpa mig en bahytt. Vad ska jag ha den till? hmmm vet inte men den var så söt och jag rycktes med av atmosfären. Försökte få brorsans tjej att köpa en också men hon hade inte samma habegär riktigt hehe.

En lucky luke hamburgare senare bestämde vi oss för att åka och kolla på mudrace.
Då hade vi redan varit i parken i många timmar.
Så bror min och jag tog våra respektive och åkte dit.
Det är off road meet hela helgen på chaparall och det ville vi gärna se lite av.


Nu är man hemma och det är snart daxs för att nana. Måste säga att det var riktigt roligt att som vuxen göra något man gjorde som barn och se det med andra ögon.




Kommentarer
Postat av: Mad

Risken med att åka till ställen man gillade som barn är ju att man med den vuxnes ögon ser hur skabbigt och slitet och kommersialiserat allt är.. Men det var kul att du fortfarande uppskattar HC. Jag har aldrig varit där!! :o Kramis, Mad.



Ps. Såg Muminmuggar idag och tänkte på dig! Ds.

2010-08-22 @ 18:28:37
URL: http://vendeltid.blogspot.com
Postat av: erica

haha ja sant. det var lite skabbigt och slitet men men det var kul att vara där och se det gamla haket. aldrig varit där? Oh my god, då är det ett ställe vi får ta med ungarna till nån sommar med andra ord. Kramis

2010-08-23 @ 08:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0