Det blir aldrig som man tänkt sig

När jag som bäst höll på att göra mig iordning för att så småningom åka till tåget på torsdagen ringde de från gotlandsbåten och meddela att turen är senarelagd och istället för att ge oss av 21.00 blir det nu istället 7 timmar senare kl 04.00. OK? avboka tågbiljetten, ringa maken att han får komma hem istället och sova en stund för nu måste vi ge oss av mitt i natten till oskarshamn.
Där har man beviset på att det inte ofta blir exakt som man hade tänkt sig.
Men resan gick ju bra ändå.
Kl 07.30 ca rulla vi in på gården hos bästa vännen med familj.

Oj va roligt det var att se dem igen, och att få träffa den nya medlemmen av familjen också såklart.
Eftersom det nu var dag istället för natt när vi kom så åt vi frukost och babblade i munnen på varandra allihopa.

Mitt på dagen åkte jag och maken och tittade på kränku och lite annat som vi hade som mål. Resterande dagen avlöpte i förberedningar inför dopet nästkommande dag.

Lördag kl 06.45 ringer klockan och då är det full rulle med en hel familj + maken och jag som ska göra oss iordning och vara i kyrkan 09.30. Sagt och gjort och i tid var vi också.
Dopet blev perfekt, inga tjuriga barn och en lättsam trevlig stämning :)
Sedan bar det av till lokalen och dukades upp till fika med smörgåstårta och cupcakes + lite annat smått och gott. Även detta blev lyckat och trevligt.

Äntligen hemma hittade alla varsitt hörn av huset och la sig för siesta. GOTT! På kvällen åt vi lite middag och tittade på film. Lagom underhållning efter en dag med mycket att göra.

Söndag passade vi bebbe medans mamma och pappa tog med sig 3 åringen till drakskola, also known as gymnastik för småttingar. Innan det var dags att åka till båten umgicks vi i köket med lite kafferep.

Båt över till fastlandet och landade hemma ca 22.30. Znark. Natti






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0