Gotland tur och retur

I tisdagskväll åkte jag då en sväng över till gotland för att hälsa på bästa vännen med familj igen. Alltid lika roligt att umgås med bästisen. Jag sov över i lägenheten själv på natten och gick bara över på morgonen till huset när man slagit upp sina gröna och gjort sig iordning lite. Hur smidigt somhelst. Dock vågade jag inte gå hem själv på kvällen så bästisens make fick köra mig dit.

Onsdagen var vi på myllan med pojkarna så dom fick leka på eftermiddagen. Öppen daglek eller vad man kan kalla det. Trevligt med lite lek och fika med ungarna.

Torsdag tog jag och bästisen med minstingen i vagnen en tur i visby stad och promenerade bland butiker.
Hon fick en del barnkläder handlat medans jag inte köpte nåt alls för ovanlighetens skull ;-)

Efter shopping åkte vi och hämtade födelsedagsbarnet på dagis. Men först var gudmor nyfiken på att titta hur där såg ut och läsa gudsonens bok om hur han har det på dagis sen han började där.
Jag är imponerad av att dagisfröknarna tar sig tid och göra så fina böcker om alla barnen.

Väl hemma blev det kalas och presentöppning en vecka i förväg men det gör ju inte så mycket.
Man får passa på när jag var där som sagt.

Fredag obligatoriskt besök på glassmagasinet innan jag tog båten hem mot oskars och väntade make vid terminalen.



Barnkalas kräver kanelbullar


Kommentarer
Postat av: Mad

Tack för besöket! Alltid lika roligt att ha dig här. Vendel älskar sin present (och Vemunds också) och tar batterierna slut kör han utan.. ;)

2010-05-03 @ 19:08:26
URL: http://vendeltid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0