Kusin Maggan gifter sig

Visst är det härligt med bröllop? Det tycker iaf jag. I sommar står min söta kusin brud och jag har självklart ett finger med i spelet. Inte att tussa de unga tu ihop, det klarade dom så bra på egen hand ;-) Nej min roll är konsult åt kusinen med alla sorters bröllopsrelaterade frågor hon kan tänkas ha. Eftersom man själv är gift och spenderade massor av tid på att scanna nätet och ja i stort sett hela världen på de perfekta detaljerna till sitt bröllop så kan jag gärna dela med mig av vad jag fann på min resa. Det ska bli så otroligt roligt att få närvara på hennes stora dag och se alla planerna in action. Jag tror och hoppas att deras dag blir lika lyckad som min och min makes bröllopsdag.



Nu till en stor fråga som jag som gäst måste fundera på. What to wear? Hehe man är väl fåfäng så säg. Det finns många faktorer att fundera på när man klär sig till gäst på bröllop.
Inget helsvart, inte vitt och ingen får vara vackrare än bruden. Vackrare än bruden är ingen risk för ingen är vackrare än en lycklig brud i sitt finaste jag.
I detta fallet är klädkoden kavaj. Vilket betyder följande:


Hon: Klänning, kjol eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel. Kjolen eller klänningen ska inte vara golvlång. Ingen annan än bruden bär vitt.
Han: Hel kostym, gärna i ljusa färger. Till klädseln passar en ljus skjorta samt slips eller fluga. Dock är svart kostym alltid rätt om man matchar upp det med färgglada detaljer.


Tänkbara klänningar som jag själv tycker är fina
 



Alla dessa kreationer går att hitta på halens.se
Vad tycker du? Är man tillräckligt fin som gäst i en av dessa?


Kommentarer
Postat av: B2B

Hej kusina!

Du är så söt & go! Tack för alla tusen olika tips inför vår stundande dag! :-D

Tyckte den röda var superdeluxe fin! <3

Sen tyckte jag om den gråa med, fast det är ju roligare med färg enligt moi ;-)

Rosa e inte min färg & klänningen inte heller, men du är fin i det mesta skulle jag tro :-D

Har du checkat in dressarna jag tipsat om? Jag köpte "multiklänningen" som e svart till vår resa + midsommar :-)

Kram Kusina Witamina

2011-03-03 @ 13:03:42
URL: http://fruwestrup.blogg.se/
Postat av: erica

självklart har jag kollat in din blogg på alla fina klänningar du lagt in. måste köpas in några fina klänningar till sommaren :-)Kram

2011-03-03 @ 13:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0